Amint már biztosan jól tudjátok, a NON+ szezonális kollekciói egy-egy mottó, motiváló jelmondat köré szerveződnek időről-időre, melyek a márka életének valamely aktuális aspektusára reflektálnak. Az idei tavaszi-nyári kollekció "Let's go" mottója már megfogalmazódott Saci fejében, amikor egészen véletlenül belefutott Kiss Miklós tervezőgrafikus Instagramján abba a szuper lendületes illusztrációba, mellyel végül a két tervező közti együttműködés megszületésével a tavaszi kollekció arculata elkészült.
Kiss Miklós munkásságát évek óta hatalmas elismeréssel követjük, tehetségét, szorgalmát, precizitását és odaadó szakmaiságát nagyra tartjuk. Éppen ezért jelent nagy örömet számunkra ez az együttműködés, mert úgy látjuk, hogy Miklós vizuális világa közel áll a NON+ szellemiségéhez és a Let's go illusztráció tökéletesen kiegészíti a tavaszi kollekció dinamikus karakterét. Miklóssal az instagramon közzétett napi tipó sorozatáról beszélgettünk.
- Hogyan indult a napi tipó sorozat és mi volt a terved a sorozat grafikáival?
- A napi tipó sorozat igazából nem is napi tipó sorozat. A terv tulajdonképpen arra irányult, hogy nagyobb közösségi média bázist építsek. A sorozatot karácsony előtt kezdtem el, de előtte már előkészítettem a dolgot azzal, hogy az Instagramon elkezdtem kiposztolni a mukáimat és a reakciókból levontam a következtetést, hogy ez jobban érdekli a követőimet mint bármi más előtte. Aztán karácsonykor kitaláltam, hogy olyan dolgokat is elkezdek megmutatni ezen a felületen, amik nem kimondottan részei egy egy projektemnek. Mivel szeretem a betűkkel való játékot, így ez meghatározóvá vált.
- Hogy látod, alkotóművészként, designerként milyen szerepe van a közösségi médiának az érvényesülésben?
- Szerintem az óriási vizuális zajban ma már nagyon nehéz masszív követőbázis nélkül érvényesülni. Nekem mindig is az volt a célom, hogy nemzetközi szinten legyek elismert. A social media felületeim eszközök ezen az úton.
- Milyen platformokat használsz?
- Az elgondolás, hogy napi rendszerességgel posztolok, teljesen átlagos, sokan csinálják. Reggelente négy platformra rakom ki az aznapra kiszemelt művet/műveket. Az Instagramra, a Facebook page-emre, a Twitterre és a LinkedIn-re. Ebből jelenleg az Insta fejlődik a leggyorsabban. Mondjuk ezen a ponton megjegyezném, hogy ennél azért összetettebb ez a feladat, és csak posztolástól senki se várjon csodát.
- Milyen munkákat posztolsz?
- Van hogy kitalálok egy-egy aktuális üzennetet, de van hogy erre nincs elég időm és akkor marad egy logo vagy beűjáték, illusztráció, vagy meglévő munka. Az üzenetek néha pofon egyszerűek és az értékrendemről is tanúskodnak, néha pedig csak egyszerű játékos érdekességek. Próbálok unikális profilt létrehozni. Rájöttem, hogy a komplexebb alkotásaim megértéséhez idő kell, és az nem az instagram platformja. Vagyis még nem az. Ahhoz, hogy azokat is értékeljék, nagyobb bázisra van szükség. Azt gondolom, hogy a sok influencer és blogger mellett, akik gyakorlatilag sokszor élő reklámhordozók, szendvicsemberek, a sok gyüjtőoldal és mood-oldal mellett, amik mások alkotásait vagy sokszor alibi képeket posztolnak, valamint a nagy médiavisszhangot kiváltó személyek, celebek amúgy sokszor teljesen semmitmondó profiljai mellett szükséges, hogy létezzenek egyedi, alkotók által létrehozott tartalmakat bemutató oldalak is, amik jól működnek, és talán lehet olyan hatásuk kulturálisan a tömegekre, hogy másokat is az alkotás, a kultúra irányába mozgassanak - ez egy fajta edukáció is.
- Min dolgozol éppen?
- Jelenleg, vagyis 2 éve már Kaposvár városmárkázásán dolgozom és remélhetőleg az elkövetkezendő két évben ennek végre komolyabb fizikai látszatai is lesznek. Valamint most fejeztünk be egy bárt Máltán Bonta Gáspárral. Emellett most épp a Budapest Central European Fashion Week megújult arculatán dolgozom, amely remélhetőleg szakmailag kifogásolhatatlan lesz a nagyközönség számára.
Miklós grafikája a tavaszi kollekció pólóin, strandáskáin és természetesen a már jól ismert, szezonról-szezonra megújuló, inspiráló üzenetet rejtő NON+ címkéken jelenik meg.