Interjú Kiss Sacival, a NON+ alapítójával

Az utóbbi évben rengeteg újdonsággal jelentkezett a NON+, a márka életében bekövetkezett változásokról, új kollekciókról és az márka filozófiáját meghatározó alapértékekről beszélgettünk Sacival.

- Hogyan épül fel a NON+ kínálata? Az utóbbi időben egyre gyakrabban jelentkeztek újdonságokkal, mi ennek az oka?

- Az elmúlt másfél év során azt tapasztaltuk, hogy a fast fashion világ egyre gyorsabb tempót diktál: hetente jelennek meg új darabok, folyamatosan frissülő kollekciókkal dolgoznak, és annak ellenére, hogy a NON+ sosem ezt a tendenciát követte, a divatipar szabályainak változása ránk és a vásárlókra is hatással van. Ezért az évszakokat követő, több modellt felvonultató és nagyobb darabszámú kollekciók gyártásáról áttértünk a sűrűbben megjelenő, kevesebb modellt felvonultató limitált kollekciók bemutatásához, ami nagyobb változatosságot biztosít a tervezésben és sokkal nagyobb teret enged az anyag-forma-összhatással való kísérletezéseknek. Ennek köszönhetően több vásárlónk talál a sokszínűbb felhozatalból számára kedves darabokat.

- Milyen új kollekciótípusokkal dolgoztok és miben rejlik a különlegességük?

Alapos kutatómunkát és ötletelést követve a változó fogyasztási szokásokra tudatosan reagálva indítottuk útjára új kollekciótípusainkat. Tavaly indult el Heti Szett Akciónk, melynek keretében népszerű BASIC fazonokat készítünk el élénk és pasztel színekben. A Heti Szett Akció modelleit egy héten át 30% kedvezménnyel kínáljuk és előrendelésben gyártjuk. Ezt az akciót az árérzékenyebb vásárlóknak és a színesebb darabokat kedvelő törzsvevőinknek hoztuk létre, akik alig várják, hogy kedvenc BASIC fazonjuk új színben jelenjen meg. Legújabb sorozatunk pedig a Hónap Terméke: minden hónapban bemutatunk egy-egy új, szezonális fazont, melyet valamilyen kivitelezésében, vagy mintájában extra anyagból készítünk el és amely csak abban a hónapban elérhető.

- A NON+ szezonális kollekcióira mindig jellemző egy-egy üzenet, ami a kollekció szellemiségét meghatározza. Hogyan születnek meg ezek és mit szeretnél általuk közvetíteni?

- Az új minikollekciók mellett természetesen a “hagyományos” tavaszi/nyári, őszi/téli kollekciók is megtalálhatók a kínálatunkban, melyek egyik fontos ismertetőjegye, egyúttal a kollekciók egészének szervező elve az a mottó, amely - a hivalkodást kerülendő - a belső címkékre írva hirdeti a kollekció üzenetét. Ezek általában kimondottan személyes gondolatok olyan értelemben, hogy az én saját belső utam aktuálisan fontos állomásaihoz kötődnek, és olyan inspiráló mondanivalót közvetítenek, melyek abban az adott időszakban számomra meghatározóak és fontosnak tartom őket átadni és ezáltal másokat is motiválhatnak. Kiemelten fontos számomra az egységes és következetes vizuális kommunikáció, ezért a mottókat minden esetben letisztult, sokatmondó grafikai és tipográfiai világ teszi teljessé, melyet a kevesebb több elvét követve álomodok meg, de szívesen működünk együtt hazai tervezőgrafikusokkal is az egyes kollekciókhoz tartozó logók megtervezésében.

- A NON+ életében a BASIC kollekció képviseli az állandóságot. Hogy lehet, hogy a BASIC fazonok az évek múlásával is töretlen népszerűségnek örvendenek?

- A NON+ filozófiájának legfontosabb mottója a “less is more”, azaz a kevesebb több elve, amit a ruhák stílusa és a kollekciók összeállítása mellett a divatiparral kapcsolatos alapvető megközelítésünk is képvisel. Arra hívja fel a figyelmet, hogy a külsőségek helyett igyekezzünk a belső értékekre koncentrálni. Ennek megfelelően a márka fő irányát képviselő NON+ BASIC fazonok egyszerű, letisztult modellek, melyek a feltűnés helyett kényelmes és stílusos közérzetet biztosítanak, amiben a személyiség leginkább kiteljesedhet. A természetességre törekszünk a tervezésben és az anyagválasztásokban is, a minimalizmus értékeit kommunikáljuk a ruhák nyelvén, amelyeket kimondottan hosszú távra tervezünk. A divatipar ciklikusságával szemben a NON+ a fenntarthatóság elvét követi: azt szeretnénk, ha modelleink sok éven át vásárlóink ruhatárának legkedveltebb darabjai maradnának és az új fazonokat a meglévők mellé és nem azok helyett választanák, ezért kiemelten fontos, hogy a BASIC modellek a legjobb minőségű pamutból készüljenek. A limitált darabszámmal működő szezonális kollekciók mellett az aktuális BASIC modelleket folyamatosan utángyártjuk, hogy mindig elérhetőek legyenek a kínálatban.

- A ruhák és kiegészítők mellett mostantól saját márkás tárgyak is kaphatók a webshopban. Hogyan jött a kínálatbővítés ötlete?

- A gyakoribb, kisebb darabszámú ruhakollekciók mellett elindítottuk a DESIGN+ vonalat. Ezek az egyedi kiegészítők és hétköznapi használati tárgyak megjelenésükben és funkciójukban egyaránt a korábban említett “less is more” elvét képviselik. A kezdő kollekcióban táskák, kulacsok, kitűzők találhatók, de a kínálat folyamatosan bővül. Az ötletet a praktikus és esztétikus design iránti rajongásunk ihlette. Olyan tárgyakkal szeretnénk időről-időre meglepni a NON+ vásárlóit, amelyek hasznosak és esztétikai pluszt visznek a hétköznapokba.

- Szintén újdonság a MY+ BOX meglepetésdoboz, ez mennyiben más, mint a piacon kapható hasonló ajándékdobozok?

- Havonta megjelenő MY+ BOX meglepetésdobozunkban minden alkalommal más-más hazai design darab, ajándéktárgy, vagy dekorációs kiegészítő kerül egy-egy apró NON+ termék mellé. Csupa olyan apróság, aminek mi is örülnénk. A hazai design elkötelezettjeként, ha tehetem, magyar tervezőtől választok ajándékot. Az évek során rengeteg tehetséges hazai alkotót ismertem meg és a MY+ BOX ajándékdoboz-sorozat remek lehetőséget biztosít, hogy bemutassuk őket a NON+ vásárlóinak is.

- Nemrégiben megjelent a kínálatban a B2B szektort célzó DRESS CODE vonalatok. Kinek szólnak ezek a modellek?

- A DRESS CODE almárkát céges ügyfeleink részére hoztuk létre, akik számára fontos a stílusos és egységes márkakommunikáció, amelyhez bizonyos területeken szervesen hozzátartozik a formaruhák, munkaruhák megjelenése is. Az 50 modellből álló DRESS CODE kollekció a NON+ stílusjegyeit viselő, pamutból készült modelleket tartalmaz, amelyek széles színválasztékuknak köszönhetően rugalmasan arculatra szabhatók, perszonalizálhatók.

- Az elmúlt év során a márka fókusza erőteljesen a webshopra került, hogyan fogadták a vásárlók ezt a váltást? Személyes vásárlásra van azért még lehetőség?

- Évek óta működik már a webshopunk, és nagyjából két éve döntöttünk úgy, hogy a dinamikusan változó vásárlási szokásokhoz alkalmazkodva tudatosan a webshopra helyezzük a fókuszt. Ennek a döntésnek volt az eredménye a Showroom nyitva tartási idejének megváltoztatása és az erőforrásaink átcsoportosítása. A Showroomban szinte minden aktuális modellünk felpróbálható, itt hetente egy alkalommal, péntekenként, plusz egy hónapban egyszer, három napos hétvégi nyitva tartással várjuk a vásárlókat.  A webshopban minden megrendelést raktárról szolgálunk ki, ennek köszönhetően a korábbiakhoz képest jelentősen rövidebb, 2-7 napos szállítási határidővel tudunk dolgozni. Úgy látjuk, hogy ez a működési modell a vásárlóink számára kényelmesebb, hiszen a webshopos rendelések sokkal hamarabb megérkeznek, a heti egy napos nyitva tartás pedig elegendő azok számára, akik személyesen szeretnének hozzánk ellátogatni.

- Fontos a NON+ életében a társadalmi felelősségvállalás is, mondj erről is pár szót!

- Környezetbarát, fenntartható működésre törekszünk, a gyártás során igyekszünk minél kevesebb szabászati hulladékot termelni, a leeső anyagokból pedig gyermeksapkákat és gyermekruhákat készítünk, melyeket mindig más-más gyermekkórházaknak, vagy alapítványoknak ajánlunk fel adományként.

KACSOLÓDÓ CIKKEK