15 éve járja a fenntarthatóság útját a NONPLUS

A NONPLUS márka indulása első pillanatától fogva törekszik a fenntarthatóságra - pedig az alapítás idején, 2009-ben az még messze nem volt olyan általánosan elterjedt üzenet, mint napjainkban.


A fenntarthatóság egy ernyőfogalom, mely sokféle különböző szempontot foglal magába: a környezetbarát alapanyagok használata, a dolgozókkal való etikus bánásmód, a lehető legrövidebb és ideálisan közúton történő szállítás, minél kevesebb hulladék keletkezésére való törekvés, és az újrahasznosítás mind-mind ide tartozik. Elterjedt nézet, hogy a legfenntarthatóbb ruha az, ami el sem készül, de azok közül, akik mégis ruhagyártásba fognak, a fenntarthatóságra törekvő brandek igyekeznek a fentiek közül minél többet a cég gyakorlatává tenni.


Kiss Sarolta márkája, a NONPLUS az első percektől kezdve ezen az úton jár. Olyan ruhákat tervez, amik a mai őrült tempóban változó trendeknek ellenállva hosszú éveken keresztül viselhetőek. Célja olyan alapdarabok és egy ezekből felépülő alapruhatár megalkotása volt, melynek darabjai egymással és más márkák darabjaival is könnyen kombinálhatóak. A minimalista, letisztult dizájn engedi a ruhán átragyogni viselőjének személyiségét, a szezonális kollekciók színesebb, vagány darabjai pedig az önkifejezés további eszközeiként működnek.


Környezet- és bőrbarát alapanyagok


A NONPLUS ismertségéhez és sikeréhez a kezdetektől fogva hozzájárultak a márka által használt alapanyagok, hiszen akkoriban egyetlen más brand sem dolgozott még ennyire magas minőségű, kényelmes pamuttal. A prémium pamutanyagok azóta is a NONPLUS védjegyei, és Saci minden más alapanyag esetében is figyel arra, hogy azok fenntarthatóak, és ha lehet, organikusak legyenek. Azt pedig, hogy ezek az anyagok a bőrünkkel érintkezve is tökéletesen biztonságosak legyenek, a legszigorúbb nemzetközi előírásoknak megfelelő OEKO-TEX® minősítés garantálja.


Minél kevesebb, annál jobb - hulladékcsökkentés

A divatipar környezetre káros hatásai között fontos helyen áll a hulladéktermelés, aminek egyik része a szezonok végén megmaradt eladatlan termékekből keletkezik. Ez kivédhető azzal a gyakorlattal, amit a NONPLUS is követ: nincsenek felhalmozott raktárkészletek, a szezonális kollekciók pedig limitált darabszámban készülnek el. A tervezés, szabásminta készítés folyamán is fontos szempont, hogy minél kevesebb gyártási hulladék keletkezzen, abból pedig, ami mégis összegyűlik, sapkák, kesztyűk és a márka jól ismert, szuperaranyos Maki figurái készülnek.


Ki készítette a ruháimat?

A Fashion Revolution mozgalom már 10 éve kéri a fenntartható divat híveit, hogy tegyék fel a fenti kérdést a ruhamárkáknak. A NONPLUS esetében egyszerű a válasz: minden termék Gaál Emese óbudai varrodájában készül kézi munkával és odaadó figyelemmel, az ottani dolgozók megbecsült és nélkülözhetetlen munkájukkal járulnak hozzá évek óta a márka sikeréhez. A fenntarthatóság szempontja ruhák csomagolásánál is érvényesül a lebomló, komposztálható tasakoknak és a szállításhoz használt papírdobozoknak köszönhetően.


A 30-as szabály

Van egy olyan megközelítés, mely szerint akkor vegyünk meg egy ruhát, ha legalább harminc alkalommal viseljük majd. Ehhez persze meg kell találni azokat a termékeket, amik egyrészt elég tartósak ennyi használathoz, másrészt nem baj, ha kedvünk is lesz újra és újra elővenni őket, a divat változásaitól függetlenül. Köszönhetően annak, hogy a NONPLUS darabok valóban időtlen szabásúak és kiemelkedően jó anyagúak, sok vásárló még ennél is többször hordhatja és hordja is őket. Saci gyakran kap visszajelzéseket 10-12 éve vásárolt ruhákról, bizonyítva, hogy a fenntarthatóság értékrendje, a hosszú távra tervezés szándéka és a környezettudatos működésre való törekvés valóban megéri.

KACSOLÓDÓ CIKKEK